środa, 25 kwietnia 2012

Odgrzebane z zimy

Przed tak zwaną Gwiazdką 2011 wymyśliłam tekst pewnej "Dolnośląskiej Pastorałki z przymrużeniem oka". Właśnie go znalazłam, więc wklejam. Nawet wyśpiewałam melodię, na gitarę się nadaje :)
Mam nadzieję, że żadne konsument nie poczuje się obrażony :D.

Nad krainą zapada mrok wcześnie
lecz nasz region nie kuli się we śnie
chociaż mroźne są ranki,
to na drogach już w szranki,

stają auta gotowe po łupy...


W kalendarzu już chudnie nam grudzień
zbyt nerwowi znów robią się ludzie
Dolny Śląsk - piękne strony
bo na szosach lampiony

samochodów co mkną na zakupy...


Każde auto jak łańcucha ogniwo
co oplata choinkę prawdziwą
Bo obwodnic niestety
wciąż nie mają markety,

A to tam się misterium zaczyna!


Dolny Śląsk dumny ze swych zasobów,
użyć musi wszelakich sposobów
by aut w korkach konwoje
odstać musiały swoje

Dostrzeż bracie - to piękna kraina!


Oświetlone przez aut reflektory,
Dolnośląskie to pola czy Bory,
W tej prędkości zerowej,
Wprost nie mieści się w głowie,

Jak detale widoków polubisz!


W takim korku, w przedświątecznym bezruchu,
cierpliwości już nie masz, ni chu-chu,
kiedy marzysz o pędzie,
znajdź wytchnienie w kolędzie,

w mgnieniu oka złość całą swą zgubisz...


Bo to Święta i czas bycia razem,
Nie popisuj się więc pędząc gazem,
ciągnąc w sznurku aut, w tłumie
jak to zmieścić w rozumie,

Tutaj tworzy prawdziwa się więź!


Dolnośląski patrioto z regionu,
Mrugnij światłem w swej drodze do domu,
Popatrz: Tutaj Sky Tower,
Poczuj w sobie ten pałer,

Świąt Radosnych już w Tobie jest część!

Brak komentarzy: